الاثنين، 23 يونيو 2008

وحيد وسط الزحام







وحيد وسط الزحام









فقد اكون بين الكثير من البشر ,اسمع اصواتا كثيرة لا استطيع ان افسر ما اسمع !!

اسمعهم ولكنى لا افهمهم ,اصواتا مشتتة فى كل مكان ,اسمعها كلها فى نفس الوقت

من يتكلم ماذا يقال لا اعرف؟؟

فقد مليت تلك الاصوات, فكنت اصرخ دايما باعلى صوتى

و لكن لا احد يسمعنى فكان صوت الزحام فوق كل شى



و كاننى اشعر ان صوتى صامتا ,اننى فقط احرك فمى ولكن اصبحت لا اسمع نفسى

ماذا حدث لا اعرف؟؟

ولكننى فى وسط تلك الزحام ,كنت دايما اسمع صوتك

كان الصوت الوحيد الواضحة معالمة

كان صوت رقيق ,هادى, يدخل القلب فتسمعة بروحك

كان دايما يقول لى اصمد اصبر استمر

لا تمل, لا تشعر بالوحدة

كنت التفت فى كل مكان حولى احاول ان ابحث عن صاحبة تلك الصوت

التى عشت علية, الصوت الذى كان دايما معى

انظر فى وجوة البشر حولى, فاجدهم جميعا يتكلمون

فلا استطيع ان اعرف ؟؟

كنت عندما اسمع ذالك الصوت ,اشعر بدفى غريب

و كاننى الان لا اسمع غيرك فاصبح كل ما حولى صامتا



فبرغم الزحام انا لا اشعر الا بتلك الكلمات

الكلمات التى كانت تحينى بها

الكلمات التى امست واصبحت جزء من تكوينى


فبرغم وحدتى وسط تلك الزحام

كان صوتك يخفف كثيرا من همومى

و لكن تلك المرة اسمعة اوضح اعلى اقرب

فاشعر انكى قريبة منى

فاصرخ بصوت عالى

من انتى اين انتى لماذا لا اراكى؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من انتى من انتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حتى شعرت بالوهن والتعب

فاسقط بين اقدام الزحام

لا ارى شى سوى خيال اقدام

فبدات افقد الوعى

و فى تلك اللحظة

رايت ابتسامتك

رايت يدك و هى تمتد

تحاول ان تاخذنى بعيدا عن تلك الزحام

فحاولت ان اصل اليكى

فستجمعت كل قواى

و عندما وصلت اليكى

لم اجد شيئا

سوى تلك الزحام

هناك 4 تعليقات:

Blue Nile يقول...

فبرغم الزحام انا لا اشعر الا بتلك الكلمات

الكلمات التى كانت تحينى بها

الكلمات التى امست واصبحت جزء من تكوينى


جميل جدا الاحساس اللي بتكتب بيه
ولكن كان نفسي في النهاية متتطلعش احلام

مش عارفة ايه حكاية الصوت معاك (مجرد دعابة)
طبعا الفكرة غير اللي فاتت دي احلى كمان ما شاء الله
بجد بستمتع وانا بقرا خواطرك لنها رقيقة جدا

Dream Man يقول...

بلو نيل
شكرا على تعليقك
انا معاكى ان يمكن اكون متاثر فعلا بكلمة الصوت دية وبتبقى موجودة فى اغلب كلامى
بس يمكن عشان عندى احساس ان الصورة مش واضحة يعنى الصوت هو اللى موجود
دة حتى الستالايت بيبعت الصوت قبل الصورة يعنى مهم

سنووايت يقول...

حلوة اللوحة اللي رسمتها بكلماتك
الافكار مترتبة وفيه تصاعد في الاحداث
لحد ما وصل ي النهاية للذروة , الجزء الاخير حلو اوي وخاصة النهاية

و عندما وصلت اليكى
لم اجد شيئا
سوى هذا الزحام

Dream Man يقول...

سنو وايت

منورة المدونة
اصل النهاية دايما فى الزحام بتبقى معروفة
انك تتوة
عمرك ما تعرف تكلم حد او تقابلة فى زحام
الزحام زى القدر بيفرق دايما حتى ولو للحظات